Solidària

AMPA_SOLIDARIA_E LURDES_marcaSolidaritat, valor que mou les persones i genera relacions de fraternitat i de recíproc sosteniment entre els diversos membres d’una col.lectivitat.

La comissió solidària de l’AMPA de l’Escola Ntra. Sra. de Lurdes neix per:

• aglutinar inquietuts solidàries ja existents.
    • apropar al col·lectiu de l’escola les diverses realitats de la nostra comunitat.
    • col·laborar en la sensibilització de nens i famílies en el fet que, en qualsevol moment, tots podem ser donants o perceptors.
    • posar en marxa accions que ens facilitin la implicació de tota la comunitat, que permetin a cadascú aportar, al seu nivell, el seu gra de sorra.
    • portar a terme accions solidàries per tal que tots els membres del nostre col·lectiu puguin sentir l’orgull de pertinença a aquesta comunitat.

Creiem que el valor de la solidaritat, que no és caritat, ha d’acompanyar-nos en el nostre camí i proposem portar-ho a la pràctica a través dels nostres projectes:

APADRINA LURDES.

Aquest projecte, que té continuïtat durant tot l’any, va néixer amb la intenció que tots els nens i nenes de la nostra escola puguin tenir les mateixes oportunitats de formació. Davant la situació de crisis econòmica produïda per la pandèmia COVID-19 que puguin patir algunes famílies de l’escola, aquest any té més sentit que mai. Fins el moment s’ha recaptat 3.950,00 € Aquest mes de Novembre 2020 s’inicia campanya per incentivar el projecte per recaptar a final d any 2020. L’Escola te calculat que es necessiten uns 10.000 € anuals per cobrir les necessitats de les famílies

Trobareu els formularis,  per sol·licitar ser beneficiari del programa.

Enllaç al projecte APADRINA LURDES

BAR SOLIDARI i XOCOLATADA

Es van dur a terme el dia de portes obertes de l’escola a inicis de març 2020, amb un gran èxit. La recaptació va ser de 1.800,00 €, i es va destinar íntegrament al projecte Apadrina Lurdes.

Així doncs, us animem a què ens acompanyeu com cada any en una jornada plena d’alegria i solidaritat!! Us esperem a tots amb molta il.lusió i solidaritat!!!

DONACIÓ DE SANG i MEDUL.LA

Aquest projecte es treballa amb els nens/as de 6er. Agraïm molt especialment als alumnes de l’escola la seva tasca, que ens va ajudar a fer difusió de la campanya amb la creació dels cartells, per desgracia no es va poder celebrar el dia previst degut al confinament del mes de març 2020.

Paradeta de Sant Jordi.

Aquest any no es va poder fer la paradeta degut a la pandèmia de Covid-19.

Des de la comissió solidària de l’AMPA treballem amb molta il·lusió en aquest projecte, per col·laborar a:

• Reciclar llibres:
      • Conscienciar els nens i nenes de la sostenibilitat i reutilització de recursos;
      • Col·laborar en el foment de l’hàbit per la lectura;
      • Aportar llibres a la biblioteca de l’escola;
      • Donar a conèixer l’escola en el barri;
      • Recaptar fons per Apadrina Lurdes

Moltes gràcies per ajudar-nos a que aquest any la nostra paradeta de St. Jordi també sigui un gran èxit!

Recapte d’aliments.

Un any més, des de la comissió solidària organitzem la campanya de recollida d’aliments, una activitat que ens permet mostrar la nostra solidaritat davant els que més ho necessiten, alhora que ajuda a sensibilitzar els nens i nenes i les famílies de la realitat que ens envolta.

Us animem a portar, durant dues setmanes, aliments de llarga durada, (arròs, llet, galetes, llegums cuits, cereals, pasta, conserves, oli, llet i farinetes per lactants, xocolata, sucs de tomàquet), per tal d’aconseguir el nostre repte, 1.000 kg d’aliments!

És important esglaonar l’entrada d’aliments:  portant un o més aliments cada dia enlloc de lliurar-ho tot de cop, facilitem la logística, alhora que reforcem durant dues setmanes el missatge de solidaritat.

Es va organitzar la recollida d’aliments durant el mes de desembre 2019, amb col·laboració del curs de 5e. Aliments que van anar destinats a dues entitats que col·laboren estretament amb l’escola i que destinen els seus esforços a l’ajuda dels més desfavorits: les famílies del barri de la Parròquia de Sant Ildefons i el Projecte Mar Endins. S’han recollit més de 1.200 Kg d’aliments, una xifra extraordinària!

Parròquia Sant Ildefons que dóna suport a famílies del nostre barri. Si vols conèixer què és i com actua el Centre d’Acollida Adrià Trescents, clica el següent link i llegeix l’entrevista feta a Lluís Rissech.

Projecte Mar Endins, fundat per l’exprofessora de l’escola, Montserrat Caus i que treballa per la integració de persones immigrants desprotegides a través de la formació, l’assessorament i l’acompanyament. Si vols conèixer què és i com actua el Projecte “Mar Endins”, clica el següent link i llegeix l’entrevista feta a la seva fundadora Montserrat Caus.

Us animem a tots i totes a participar-hi, junts ho aconseguirem!!!

Membres de la comissió: Elisa Franco, Ana Echevarria, Marta Cañas, Bárbara Díaz, Maite Shimabukuro, Natalia Miranda, Menchu Pérez, Maika Béjar, Paola Pons, Cris Carreras.

Moltes gràcies per la vostra solidaritat!!

Us mantindrem informats a través d’aquesta pàgina i si voleu contactar amb nosaltres aquesta és la nostra adreça de correu: solidaria@escolalurdes.cat

Balanç de la comissió solidària curs 2019-2020

etiqueta - apadrinaments