Solidària

AMPA_SOLIDARIA_E LURDES_marcaSolidaritat, valor que mou les persones i genera relacions de fraternitat i de recíproc sosteniment entre els diversos membres d’una col.lectivitat.

La comissió solidària de l’AMPA de l’Escola Ntra. Sra. de Lurdes neix per:

• aglutinar inquietuts solidàries ja existents.
    • apropar al col·lectiu de l’escola les diverses realitats de la nostra comunitat.
    • col·laborar en la sensibilització de nens i famílies en el fet que, en qualsevol moment, tots podem ser donants o perceptors.
    • posar en marxa accions que ens facilitin la implicació de tota la comunitat, que permetin a cadascú aportar, al seu nivell, el seu gra de sorra.
    • portar a terme accions solidàries per tal que tots els membres del nostre col·lectiu puguin sentir l’orgull de pertinença a aquesta comunitat.

Creiem que el valor de la solidaritat, que no és caritat, ha d’acompanyar-nos en el nostre camí i proposem portar-ho a la pràctica a través dels nostres projectes:

APADRINA LURDES. Aquest programa vol promoure, mitjançant aportacions econòmiques voluntàries de les famílies, que tots els nens i nenes de la nostra escola puguin tenir les mateixes oportunitats de formació i desenvolupament, sense que les dificultats econòmiques en siguin la limitació.

Trobareu els formularis, tant per sol·licitar ser beneficiari del programa, com per fer aportacions a la web de l’AMPA.

Enllaç al projecte APADRINA LURDES

Consulta les deduccions que us podeu beneficiar al fer les donacions (veure document).

GRAN XOCOLATADA i BAR SOLIDARI

El proper dissabte 24 de febrer, coincidint amb la jornada de portes obertes de l’escola, us oferirem la gran xocolatada solidària! Aquesta iniciativa que vam iniciar ja fa dos anys és un gran èxit a tots nivells. A més, aquesta any també podreu gaudir d’un aperitiu al bar solidari. Us recordem, que tot el recaptat serà destinat íntegrament al projecte Apadrina Lurdes.

Així doncs, us animem a què venceu el fred i ens acompanyeu com cada any en una jornada plena d’alegria i solidaritat!! Us esperem a tots amb molta il.lusió i solidaritat!!!

Balanç del projecte Bar Solidari – Portes obertes Lurdes 2017

DONACIÓ DE SANG i MEDUL.LA

Aquesta any, el dijous 15 de març de 2018, dóna sang, dóna medul.la, i participa en la 6a campanya de donació. AJUDA’NS a trobar un donant!

PARTICIPA en la campanya i vine a l’Escola Lurdes entre les 16 i  les 20 hores. Comptem amb tu per augmentar el nombre de donants de sang i de medul.la aconseguit l’any passat.  Junts segur que ho podrem aconseguir!!

Dóna sang, dóna medul·la, REGALA VIDA!  Per a tu és un petit esforç, per a molts malalts pot suposar la vida.

Balanç de la donació de sang i medul·la del 2017

Paradeta de Sant Jordi. 5a edició. 23 d’abril de 8.00h a 20.00h

Davant l’altíssima participació aconseguida en les  edicions anteriors (més de 1000 llibres venuts), aquest Sant Jordi, la comissió solidària tornem a muntar una paradeta de llibres infantils davant de l’escola.

El dia de Sant Jordi tindrem la parada oberta de 8.00h. a 20.00h., necessitarem ajuda per vendre. Ens ajudeu?, en cas que estigueu interessats podeu contactar-nos a solidaria@escolalurdes.cat, els alumnes de 6è que ho vulguin seran benvinguts com a venedors i venedores entre les 17.00h i 20.00h.

Des de la comissió solidària de l’AMPA treballem amb molta il·lusió en aquest projecte, per col·laborar a:

• Reciclar llibres:
      • Conscienciar els nens i nenes de la sostenibilitat i reutilització de recursos;
      • Col·laborar en el foment de l’hàbit per la lectura;
      • Aportar llibres a la biblioteca de l’escola;
      • Donar a conèixer l’escola en el barri;
      • Recaptar fons per Apadrina Lurdes.

Moltes gràcies per ajudar-nos a que aquest any la nostra paradeta de St. Jordi també sigui un gran èxit!

Enllaç al balanç del Sant Jordi solidari 5è edició.

Gran recapte d’aliments, del 9 al 17 de desembre 2019

Un any més, des de la comissió solidària organitzem la campanya de recollida d’aliments, una activitat que ens permet mostrar la nostra solidaritat davant els que més ho necessiten, alhora que ajuda a sensibilitzar els nens i nenes i les famílies de la realitat que ens envolta.

Us animem a portar, durant dues setmanes, aliments de llarga durada, (arròs, llet, galetes, llegums cuits, cereals, pasta, conserves, oli, llet i farinetes per lactants, xocolata, sucs de tomàquet), per tal d’aconseguir el nostre repte, 1.000 kg d’aliments!

És important esglaonar l’entrada d’aliments:  portant un o més aliments cada dia enlloc de lliurar-ho tot de cop, facilitem la logística, alhora que reforcem durant dues setmanes el missatge de solidaritat.

La recollida d’aquest any s’adreçarà a dues entitats amb les que ja fa anys que col.laborem, i de les quals coneixem el seu bon funcionament:

Parròquia Sant Ildefons que dóna suport a famílies del nostre barri. Si vols conèixer què és i com actua el Centre d’Acollida Adrià Trescents, clica el següent link i llegeix l’entrevista feta a Lluís Rissech.

Projecte Mar Endins, fundat per l’exprofessora de l’escola, Montserrat Caus i que treballa per la integració de persones immigrants desprotegides a través de la formació, l’assessorament i l’acompanyament. Si vols conèixer què és i com actua el Projecte “Mar Endins”, clica el següent link i llegeix l’entrevista feta a la seva fundadora Montserrat Caus.

Us animem a tots i totes a participar-hi, junts ho aconseguirem!!!

Membres de la comissió: Lavínia Mayer, Cristina Reig, Laia Carulla, Liliana Aragón, Yolanda Millet, Bárbara Díaz, Laia Delriu, Anna Titus i Sílvia Grífol

Moltes gràcies per la vostra solidaritat!!

Us mantindrem informats a través d’aquesta pàgina i si voleu contactar amb nosaltres aquesta és la nostra adreça de correu: solidaria@escolalurdes.cat

Balanç de la comissió solidària curs 2018-2019

etiqueta - apadrinaments