Solidaritat, valor que mou les persones i genera relacions de fraternitat i de recíproc sosteniment entre els diversos membres d’una col.lectivitat.
La comissió solidària de l’AMPA de l’Escola Ntra. Sra. de Lurdes neix per:
-
- aglutinar inquietuts solidàries ja existents.
- apropar al col·lectiu de l’escola les diverses realitats de la nostra comunitat.
- col·laborar en la sensibilització de nens i famílies en el fet que, en qualsevol moment, tots podem ser donants o perceptors.
- posar en marxa accions que ens facilitin la implicació de tota la comunitat, que permetin a cadascú aportar, al seu nivell, el seu gra de sorra.
- portar a terme accions solidàries per tal que tots els membres del nostre col·lectiu puguin sentir l’orgull de pertinença a aquesta comunitat.
Creiem que el valor de la solidaritat, que no és caritat, ha d’acompanyar-nos en el nostre camí i proposem portar-ho a la pràctica a través dels nostres projectes:
Aquest projecte, que té continuïtat durant tot l’any, va néixer amb la intenció que tots els alumnes de la nostra escola puguin tenir les mateixes oportunitats de formació. Aquest any s’ ha decidit destinar la recaptació a ajudes per famílies de l’ escola afectades per la Guerra a Ucraïna. Fins el moment s ha recaptat 4.075,00 € L Escola te calculat que es necessiten uns 10.000 Euros anuals per cobrir les necessitats de les famílies afectades
Trobareu els formularis, per sol·licitar ser beneficiari del programa.
Enllaç al projecte APADRINA LURDES
BAR SOLIDARI i XOCOLATADA
Degut a restriccions derivades de la pandèmia COVID-19 no es va poder realitzar aquest acte durant la jornada de Portes Obertes.
BAR SOLIDARI SETMANA ESPORTIVA
Durant la setmana esportiva del 23 al 28 de maig 2022, es va celebrar amb èxit el bar a la setmana esportiva, aquest any les aportacions econòmiques seran destinades a la Comissió d’ Esports.
CUCHARITAS SOLIDARIAS
Gràcies a l’ iniciativa de Juanita Carulla, que va fer i vendre culleretes fetes a mà, durant el mes d’ Abril de 2022 vàrem recaptar 386,00 euros. destinat a projecte APADRINA LURDES.
TEATRE SOLIDÀRI.
El 23 de març de 2022 els alumnes de 5er varen representar l’obra de teatre “La Princesa i el Drac”, es van recaptar diners destinats a projecte APADRINA LURDES.
Paradeta de Sant Jordi.
Aquest any el 22 d’ Abril 2022 va ser tot un èxit, es va poder muntar la paradeta a la botiga de la cantonada amb carrer la Forja. Amb la venda de llibres cedits per famílies de l’ escola, roses de paper i tela i manualitats fetes per les voluntàries de Cucharitas Solidaries. Gràcies a les voluntàries que van estar treballant mesos amb les manualitats, a la Congregació per la cessió de l’ espai, especialment a la Petra i Lorena per la seva participació. Es van recaptar 3.209 Euros destinat a projecte APADRINA LURDES
PARADETA DE REUTILITZACIÓ.
Durant el mes de juny del 2022, es va iniciar un nou projecte de reciclatge de roba d’ esports, bates, etc per iniciativa de la Comissió de Reutilització. Es van recaptar 250 Euros destinat a projecte APADRINA LURDES
Es va organitzar la recollida d’aliments del 29 de novembre al 10 de desembre de 2021, amb col·laboració del curs de 5e. Aliments que van anar destinats a dues entitats que col·laboren estretament amb l’escola i que destinen els seus esforços a l’ajuda dels més desfavorits: les famílies del barri de la Parròquia de Sant Ildefons i el Projecte Mar Endins. Es van recollir més de 1.700 Kg d’aliments,
Record de xifra!
Us animem a tots i totes a participar-hi, junts ho aconseguirem!!!
Membres de la comissió:
- Elisa Franco (Coordinadora).
- Juanita Carulla (Cucharitas Solidarias)
- Clara Chamorro.
- Lorena Reig.
- Marianela Aguero.
- Famílies voluntàries de l’ escola que han contribuït aportant el seu ajut amb el seu temps participant en accions solidaries o amb aportacions econòmiques a APADRINA LURDES.
Moltes gràcies per la vostra solidaritat!!
Us mantindrem informats a través d’aquesta pàgina i si voleu contactar amb nosaltres aquesta és la nostra adreça de correu: solidaria@escolalurdes.cat
Balanç de la comissió solidària curs 2019-2020